Języki azjatyckie

Do kogo skierowana jest nasza oferta?

Rynki azjatyckie, a w szczególności rynek chiński, ale także japoński czy koreański, z roku na rok zyskują na znaczeniu w światowej gospodarce.

Firmy marzące o wejściu na ww. rynki muszą przygotować swoją ofertę, produkty oraz dokumenty biznesowe także pod kątem językowym. Liczba tłumaczy j. azjatyckich w Polsce, nie mówiąc już o tłumaczach przysięgłych, jest bardzo ograniczona. Dlatego aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów i pomóc poradzić sobie z wyzwaniami jakie stawia przed nimi ekspansja na rynki azjatyckie, od paru lat systematycznie tworzyliśmy nasz zespól tłumaczy składający się głównie z native speakerów tychże języków.

Język chiński

Język chiński jest językiem niezwykle rozbudowanym i składającym się z wielu dialektów. W latach 50. Komunistyczna Partia Chin wdrożyła program upraszczania chińskich znaków, które uznawane były za zbyt skomplikowane. Poniżej tabela pokazująca, gdzie używane są poszczególne odmiany j. chińskiego:

Rynek

Język mówiony

Język pisany

Chiny

mandaryński

Chiński uproszczony

Hong Kong

kantoński

Chiński tradycyjny

Tajwan

kantoński

Chiński tradycyjny

Singapur

mandaryński

Chiński uproszczony

Język chiński uproszczony składa się z uproszczonych znaków; różnice zawierają się również w słownictwie.

Język japoński

Język japoński jest językiem bardziej jednorodnym od j. chińskiego, choć ten drugi miał na iego bardzo duży wpływ– ilość słownictwa pochodząca z chińskiego jest porównywalna z ilością słownictwa rdzennie japońskiego, o ile nie większa. Współcześnie głównym źródłem nowych słów jest język angielski.

Język koreański

Używany na Półwyspie Koreańskim – głównie w Korei Południowej oraz Północnej, a także w sąsiadującej z Koreą Północną chińskiej prefekturze autonomicznej Yanbian.

Jeżeli Twoja firma planuje ekspansję na teren Azji, z pewnością niezbędne będą Ci tłumaczenia. Możemy Ci w tym pomóc – to Ci się na pewno opłaci!